sobota 25. júla 2015

Podchod


Bol v meste nový, ale ľudia ho hneď poznali po mene. Nikto nevie odkiaľ prišiel, ale mal veľa známych, ktorí sa za ním radi vracali. Na môj vkus bol trochu bledý. Asi z toľkej pozornosti, ktorej sa mu dostalo. Predsudky nemal žiadne, ktokoľvek sa chcel prejsť jeho útrobami, vďačne ho prijal. Či sa už k nemu pocestní tackali o paličke a on ich zazrel už z diaľky alebo sa k nemu hnali na bicykli – neuhol, akoby to spravila väčšina z nás, z obavy o svoju fasádu. 

Rýchlo som si ho obľúbila. Skracoval mi cestu domov a vždy bol upravený a čistý. Nikto ho neobišiel. Každému prišlo vhod, keď sa s ním stretol, či uz nevedomky alebo vedome. Zbiehali sa k nemu deti, aby v jeho tieni našli úkryt pred zvedavými pohľadmi dospelých a všetky psi z okolia ho zdvihnutím nohy označili za svoj. Majú tichú dohodu. Snažím sa ju rešpektovať a keď v parku stretnem jedného zo štvornohých majiteľov, vždy mu hlavou kývnem na pozdrav. Vie, že som ním prešla i tentokrát a nechce za to ani cent. Psi si na veľké zárobky nepotrpia. Stačí malé gesto a všetko je vyrovnané.

Ako každý deň i dnes som vystúpila z autobusu a hnala sa smerom k nemu. Tešila som sa, že ho vidím, lebo jeho blízkosť pre mňa znamená skorý príchod domov. Čakal tu tíško celý deň. Neľutoval sa i keď za posledné dni pár krát zmokol. Prekvapilo ma, že je neobvykle mĺkvy a bez známky pohybu. Pripisovala som to únave. Odkedy je v meste, pracuje bez prestávky.  Vošla som sa do jeho útrob a dúfala, že ho poteší moja prítomnosť. Jeho vnútro je vyrovnané ako obvykle.

Zastavila ma až voda pred schodiskom. Držala sa oboch protiľahlých stien, akoby udržiavala balanc. Jej hĺbka prekvapila i moje topánky na opätku a zdráhali sa kráčať ďalej. Nikdy doposiaľ som u nich nespozorovala také obavy o svoju kožu. Chvíľu som ich povzbudzovala, aby prekonali svoj strach, ale napokon som sa rozhodla ustúpiť.

Vybehla som z podchodu a rozhodla sa pre slalom pomedzi autá na druhú stranu. Nebolo to múdre, ale nikto neprišiel k úrazu. Bola som sklamaná zo svojich topánok. Vždy som ich výške pripisovala veľkú dôležitosť.

Tentoraz som však pripravená. Kráčam k podchodu v nových gumákoch a tajne dúfam, že to oceníš - ako ja teba už toľkokrát.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára